16 دریافتـ کد آیکونـ نوار آدرسـ سلنآ کـ ـد

دوستا ی عزیز هفتم و هشتمی

دوستا ی عزیز هفتم و هشتمی

دوشنبه 28 مهر 1393
4:56 PM
saye


باسلام خدمت دوستای عزیزی که به پایه ی هفتم و هشتم وارد میشن.

چند تا نکته براتون دارم. البته واسه ی هفتمی ها...

هشتمی ها پس فردا و راستی کتاب های هشتم هم برای دانلود به زودی در وب قرار میگیره. اما نکته هارو برای شما هم میگم پس بخونید. ضرر نداره.

خب...

هفتمی های عزیز....

حالا نکات رو میگم ئو بعد هم کتاب تست بهتون معرفی میکنم.

حالا نکات:

1.اول همه که درس بخونید...امسال به اون راحتی که فکر میکنید نیس خصوصا ریاضی و فیزیکش.

2.درس رو خوب بخونید و درس ها ی حفظی رو نکته برداری کنید از همون اول.

اینو میگم چون خودم نکردم و از وسطای سال شروع کردم و کارم سخت شد. اما در آخر نکته ها ی مهم رو. که برداشتید؛ یه بار دوره کنید و از خودتون بپرسید.

3.این مال هفتم نیس...مال همه س. برنامه ریزی بچه ها...برنامه ریزی. باور کنید خیلی مهمه. نکنید، پشیمون میشید.

نحوه ی برنامه ریزی رو هم براتون شرح خواهم داد...

4.بچه ها. امسال به کسی اعتماد نکنید. از هیچ چی هم عقب نیفتید. سر کلاس گوش کنید .هم ریاضی هم فیزیک و هم شیمی امسال فوق العاده مهمه.

همش هم به هم وصله بنابراین یکم رو که یاد نگیرید تا آخر سال بدبختید.

خب حالا چند تا نکته:

نکته در نکته برداری :

1. ما اول ها همین طور میخوندیم. اما حالا باید یک مداد بگیرید دستتون و زیر تک تک نکته ها خط بکشید و از نکته ها چند بار از خودتون سوال کنید.

خب .حالا این یه مقدار از کتاب اجتماعی که براتون نکته برداری میکنم و میزارم.

در عهد باستان مردم ایران در طی سال ، ده ها جشن برپا میکردند و شاد زیستن را یک موهبت الهی میدانستند. واژه ی جشن از یَشُن و یَسنِه اوستایی گرفته شده که به معنا ی پرستیدن و نیایش است و از این جا میتوان پی برد که بیشتر جشن های آن دوره اهمیت دینی داشته و با نیایش به درگاه خداوند همراه بوده است.

در این جا متن با خط نارنجی به یک صورت سوال و آبی یک صورت دیگر است که هر کدام از آنها به یک طور سوالی میشوند و رنگ دیگر جواب آنهاست. مثلا مردم ایران باستان چیرو یک موهبت الهی میدونستن؟ شاد زیستن رو. و به همین صورت بقیه سوال ها مثلا برعکس این سوال...

اما در کتاب؛ ما دور یکیش دایره و اون یکی زیرش خط میکشیدیم. به خدا اصلا طول نمیکشه. قشنگ میره تو ذهن آدم و میمونه.

نحوه ی برنامه ریزی:

در ادامه ی مطلب


خب این مهمه و هر کسی یه جور راحته اما این مورد قابل قبول تر پیش متخصص های برنامه ریزی و مشاور های تحصیلیه.

اول درس هاتون رو بنویسید. با توجه به این که پنج شنبه ها تعطیله ،پنجشنبه رو برای استراحت بزارید و درس هاتون رو ظهر جمعه آماده کنید.

درس ها ی روز بعدتون رو که یاد داشت کردین، برای هر کدوم یه ساعت وقت میزارین و بین هر یک ساعت یک ربع استراحت که مثلا از ساعت 4 که شروع کنین استراحت میشه 5 تا 5:15 و استراحت بعد میشه6:15 تا 6:30 و استراحت بعد میشه 7:30 تا 7:45 و همین طور تا هر وقت بخوان بخونین.

بیشترین وقت برای درس روز بعد یک ساعته اما اگر زود تر تموم شد زود تر استراحت کنید و زمان بندی رو زود تر تموم کنید. بعد که برنامه هاتون تموم شد 1 ساعت استراحت کنید و به درس ها ی پس فردا یا امتحان چند روز بعد برسید. زمان خوندن کتاب های درسی رو جدا و تست ها و کتاب های اضافه رو جدا گونه برنامه ریزی کنید.

کتاب تست:

کتاب برای ریاضیات:

از میشنوید کتاب محمد حسین کاهه از مبتکران بگیرید. خیلی خوبه. رشادت مبتکران ریاضی هم بد نیست ولی یکم پیش پا افتاده است. مرشد از مبتکران هم خوبه و نمونه سوالات توش مرجعه حتی بی گزینه بهتره!اما گاهی یه قسمت از سوال رو نداشت و سوال حل نمیشد اما جدا از اون ،خوبه! و خود کتاب ریاضیات مبتکران که مال ما روش یه درخت یا همچین چیزی بود برای جزوه بهتره و توضیح ها ی توش هم به درد بخوره. نشر واله هم خوبه اما اگه میخواید آسون نباشه قبلی ها رو بگیرید بهتره. و از فکر گاج هم بیاید بیرون چون سوالات غلط توش زیاده و سوالاش هم زیادی آسونه.

کتاب علوم تجربی:

مبتکران تو سری رشادت علوم خوبه. در حد کتابه. اما اگه میخواهید فراتر از کتاب بزنین من بهتون مرعات رو پیشنهاد میدم. خیلی خوبه : مرعات فیزیک، مرعات شیمی و مرعات زیست و زمین. این ها رو توجه کنید که دوره ی راهنمایی مرعات باشه. این بهتره.

این ها رو تو هر سه سال دوره ی اول میتونید استفاده کنید. برای جزوه و فرمول هم خیلی خوبن چون توضیحات توش خیلی گیرا و شفافه.

دروس حفظی :

برای دروس حفظی؛ من کتاب های نشر لوح و قلم رو پیشنهاد میدم که حالت جیبی هم دارن و میتونید اون ها رو هر جایی ببرین و بخونین! من کتاب هام رو همشو تو ی یه دفترچه مینویسم ولی اینو تو دفترچه ندارم و نمیدونم اما بگید کتاب های جیبی هفتم رو میخواهیم. حتی کتاب ریاضی هم داره و هیچی نمیشه در موردش گفت فقط این که خیلی خوبه و برید بخرید چون هم قیمتش اون موقع خوب بود و هم اطلاعات توش عالی!!!!این خوبه من میگم بگیرید.

عربی نشر خط مهر نوشته ی خانم صدیقه اطرج هم خوبه. ایشون از دبیران تیز هوشانن و معلم خوبی اند. این کتاب که خودمم میزنم به نظر بهتره کتاب های دیگه است و داخلش جزوه و توضیح داره که خیلیییییییییییییییی خوبه. اما گیر نمیاد. پس اگه جایی دیدین بخرین که احتمالا فرداش تموم کرده!!!!

کتاب های تستی که همه ی دروس رو هم دارن خوبه اما برای تمرین و تست و دیدن این که چه قدر پیشرفت کردین و امتحان ها ی خونگی که مامان بابا ها میگیرن یا حتی واسه معلم ها. زبان هم همون کتاب تمرین خودش کافیه.

اجتماعی هم حفظیه . اما من بهتون توصیه میکنم از معلم هاتون برگه ی امتحان های عربی ، دینی ، ادبیات ؛ زبان و اجتماعی رو بگیرید و برای خودتون یا بچه های دیگه چاپ کنید چون خیلی تاثیر داره.

آهان راستی ادبیات هم مبتکران بگیرید. ما کار کردیم. خیلی خوب بود. کتاب های تست همه ی دروس رو بیشتر واله و گاج بگیرید . من توصیه میکنم که این ها رو به عنوان تست نه، به عنوان تمرین حل کنید چون به پیشرفتتون کمک میکنه. و چون نسبتا آسونه.

در تست زنی هم زمان بگیرید. انشا الله نکات تست زنی و زمان بند برای تست و بر آورد پیشرفت و نمره رو بعدا براتون توضیح خواهم داد.

اما این کار ها رو بکنید و من قول میدم که بینهایت غافلگیر میشین.

این ها رو قبول کنید چون برای خودمم همین طور شد و من عقب موندم پس نزاریم یک نفر دیگه هم عقب بمونه...!

و واقعا دیگه به کسی اعتماد نکنید و به کسی هم نگید چه کلاس هایی میرید و چه کتاب ها یی میزنید چون اونی که میپرسه قطعا از همه بیشتر کلاس میره.

مرسیییییییییییییییییییییییی.


موضوعات: ,
[ بازدید : 2409 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
سلام دوستان.من سایه ام.
در این وبلاگ همه جور مطلبی داریم.با حوصله ببنید.
سرچ کنید. میتونید پیدا کنید.
چیزی خواستید تو اولین پستم بگید براتون میزارم تا یک هفته.
دیگهـ هیچـ چیـ!
امیدوارم لحظات خوشی داشته باشید!
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به everything است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]